Am fost pe lista potenţială de guvernanţă condusă de Nicu Ceauşescu ?

Spuneam că pe data de 21 ianuarie 2015 fusesem convocat la CNSAS pentru a-mi vedea dosarul personal alcătuit de Securitate. Începutul îl făcusem eu, crezând în buna credinţă democratică a respectivei instituţii apărută post-1989, mai precis pe vremea mandatului de prim-ministru al domnului Adrian Năstase. Dar pe 21 ianuarie 2015 am fost oripilat să constat că actualul CNSAS, condus de Claudiu Secaşiu, merge obedient în siajul unui SRI care funcţionează precum Securitatea condusă de Alexandru Drăghici. Cu mai bine de o jumătate de an înainte de data amintită făcusem o cerere, expediată prin poşta convenţională şi prin e-mail, la CNSAS. După o lună, am primit un răspuns pe hârtie, anunţând că fuseseră identificate mai multe izvoare cu date despre mine. Şi că voi fi informat pe parcurs, prin mesaje succinte, privitor la evoluţia strângerii datelor respective la instituţia CNSAS. Dar n-a fost să fie aşa ! A urmat o pauză totală timp de jumătate de an în comunicarea dintre noi. Şi asta nu din vina mea. Apoi, dintr-odată, sînt anunţat intempestiv că pe 21 ianuarie 2015 trebuie să fiu la CNSAS ! Mi-am luat dosarul cu numărul I 824262, Vol. 1, şi cu primul tren, înapoi la Craiova. N-am dat curs invitaţiei insistente de a citi acolo dosarul, eventual pentru a-mi studia aceia reacţiile! Abia peste vreo două zile am găsit energie şi curiozitate de a frunzări conţinutul. Cu surpriză am constatat că informaţiile provin dintr-un singur izvor. În nici un caz nu se găsea acolo ceea ce mă interesa pe mine să aflu : 1/Cine mă turna la Securitate în anii de facultate (imediat după 1964, când fuseseră eliberaţi deţinuţii politici. 2/ Cazul studentului Păsărin care fusese dat afară din facultate (de Fizică, Universitatea din Bucureşti) din cauza discuţiilor politice cu mine. Acum este problema alegerii datelor ce au intrat în dosarul meu de la CNSAS (n-am să ascund că am auzit şi o voce zicând obiectiv şi oarecum justificativ: „Noi ce să facem?, citim ce primim de la Popeşti- Leordeni!”). Să nu întrebe domnul Claudiu Secaşiu : „Cine a zis?” , pentru că nici măcar n-am avut energia să mă întorc şi să privesc fizionomia persoanei. Dar am eu nişte întrebări de psihologie pentru domnul Claudiu Secaşiu. Acele alegeri reflectă personalitatea unui anume individ, ori personalitatea unei instituţii întregi ? CNSAS se exclude, am prezentat deja motivaţia, deci rămâne exclusiv SRI. Şi rămâne de asemenea responsabilitatea domnului Claudiu Secaşiu în această relaţie cu SRI. Deocamdată atât. Dar nu vreau să fiu aşezat pe jertfelnicul acestui serviciu secret anti-naţional denumit SRI.
Titus Filipas

Etichete: , , , , , , , , ,


