“Trenul Softronic Hyperion făcut la Craiova”

Articol scris de Andreea Mitrache: +Softronic din Craiova, singurul producător de rame şi locomotive electrice din Europa de Sud-Est, care a pus pe roţi trenul SF Hyperion, exportă pe pieţele vestice şi începe construcţia unei fabrici în Ungaria./ Fabrica Softronic din Craiova, singura care produce rame şi locomotive electrice în sud-estul Europei, se bucură de succes pe pieţele externe, preţul mai mic fiind unul dintre atuurile companiei din Bănie în faţa competitorilor săi. Cunoscută pe piaţa locală ca fiind constructorul trenului SF – Hyperion, care a circulat în perioada 1 august – 13 septembrie 2014 pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa, iar de la 15 septembrie pe ruta Craiova-Bucureşti-Braşov, compania Softronic a cucerit Vestul. Majoritatea locomotivelor produse în fabrica de la Craiova sunt exportate în Ungaria şi în Germania, dar ele ajung şi în Turcia. Compania Softronic produce locomotive pentru export. La uzina din Bănie se produc două tipuri de locomotive – Phoenix şi Trans Montana. Firma Softronic a realizat până în prezent 20 de vehicule cu motor de cale ferată performante, iar o mare parte au fost cumpărate de companii din Germania şi Ungaria. „Produsele sunt concepute integral de firmă, pornind de la construcţia metalică, inclusiv motoarele de tracţiune sunt realizate de noi. În 1999 am început cu o producţie de echipamente electrice şi electronice pentru locomotive, iar din anul 2009 producem şi locomotive “, a spus Radu Zlatian, consultant în cadrul companiei Softronic. O locomotivă pe lună. Durata de producţie a unei locomotive în fabrica de la Craiova este de o lună, iar preţul se ridică la aproximativ 3 milioane de euro. Preţul este unul dintre atuurile Softronic în faţa competitorilor din vestul Europei, care cer pentru un astfel de vehicul 4 milioane de euro. „În acest moment, aveam în lucru o locomotivă. Se face una pe lună şi la comandă. Un astfel de vehicul cântăreşte aproximativ 130 de tone. Vă daţi seama că se munceşte mult pentru a putea realiza o locomotivă performantă. Am reuşit să ne impune pe piaţă destul de repede şi să producem în special pentru export, CFR a cumpărat ultima locomotivă de la noi în anul 2010“, a mai spus Zlatian. Se construieşte al doilea tren electric Compania Softronic a realizat în premieră în România primul tren electric, care atinge o viteză de 160 de kilometri pe oră, iar acum se lucrează la cea de-a doua unitate de acelaşi tip. Primul tren electric, numit Hyperion, a circulat în perioada 1 august – 13 septembrie 2014 pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa şi retur, iar de la 15 septembrie efectuează curse Craiova-Bucureşti-Braşov şi retur. Acesta are patru vagoane, este prevăzut cu senzori care monitorizează cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temperatura optimă şi umiditatea. Preţul unui bilet între Craiova şi Bucureşti costa anul trecut 40 de lei, iar între Craiova şi Constanţa – 70 de lei. Spre munte, de la Craiova la Braşov, preţul unui bilet este de 55 de lei. În plus, cătătorii beneficiază de conexiune wireless gratuit. Investiţia pentru realizarea trenului SF Hyperion, care a parcurs deja 450.000 de kilometric, s-a ridicat la 5 milioane de euro. Un nou tren electric va fi pus pe şine Pentru a putea efectua curse concomitant, atât spre mare, cât şi spre munte, de la Craiova, via Bucureşti, la uzina Softronic se lucrează la cel de-al doilea tren SF. „În acest moment se lucrează la cel de-al doilea tren electric. Este identic cu primul şi va intra în forţă pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa din data de 1 iunie 2015. În momentul de faţă nu putem prezenta acest produs la export. Trebuie să avem măcar două exemplare pe şine pentru a putea avea ce să le arătăm investitorilor din străinătate“, a mai spus consultantul din cadrul companiei. În prezent, la fabrica Softronic lucrează aproximativ 450 de angajaţi, iar o parte dintre ei provin din rândul specialiştilor care au lucrat în anii de glorie la Electroputere Craiova, Avioane Craiova sau la Întreprinderea de Utilaj Greu (IUG). Petre Munteanu, în vârstă de 43 de ani, este unul dintre craiovenii care au lucrat mulţi ani la uzina Electroputere, iar acum este angajat la Softronic. „Am lucrat timp de 15 ani al Electroputere Craiova, însă am fost disponibilizat. De cinci ani lucrez la Softronic pe postul de lăcătuş mecanic. Aici am învăţat multe lucruri, iar toate produsele realizate de noi de la locomotive până la trenul electric sunt gândite de adevăraţi profesionişti“, a spus Munteanu. Softronic vrea fabrică în Ungaria. Compania din Craiova şi LAC Holding din Ungaria au semnat recent o scrisoare de intenţie pentru construcţia unei fabrici de locomotive peste graniţă. Investiţia va fi gata anul acesta, iar producţia va fi demarată în 2016. Pentru început, vor fi create 50 de locuri de muncă, iar pe termen lung – 250. „Motivul pentru care am făcut parteneriatul este legat de relaţiile speciale pe care ungurii le au cu austriecii, dar şi cu alte pieţe din Europa cu care noi nu avem contact. În Ungaria se va face doar partea de ansambare şi montajul general“, a mai precizat Radu Zlatian. Softronic, deţinută de Ionel Ghiţă, Ion Gârniţă, Augustin Popescu şi Oana Miulescu, a realizat o cifră de afaceri de 115 milioane de lei în anul 2013, potrivit reprezentanţilor companiei. Înfiinţată în anul 1999, firma este unul dintre puţinii furnizori privaţi de produse şi servicii pe piaţa feroviară românească. + SURSA http://adevarul.ro/locale/craiova/foto-secretul-trenului-sf-hyperion-facut-craiova-reusit-fabrica-softronic-sa-i-cucereasca-nemti-unguri-1_54e20c33448e03c0fdabfc1f/index.html
Pentru conformitate,
Titus Filipas

Anunțuri

Etichete: , , , , , , , , , , ,


%d blogeri au apreciat asta: