Plutonul de execuţie

Mărturisiri din cadrul plutonului de execuţie al cuplului Nicolae şi Elena Ceauşescu : 1/ Plutonierul Dorin-Marian Cârlan (excerpt dintr-un reportaj publicat în The Guardian de ziaristul britanic Ed Vulliamy) : “I had been trained as a commando to fight for this country. [Nicolae] Ceauşescu was my supreme commander-in-chief, and I had been trained to protect him at all costs, not to kill him. There had been a revolution by the people, but the people had been tricked.”2/ Puşcaşul paraşutist Ionel Boeru (excerpt dintr-un reportaj publicat în The Guardian de jurnalista britanică Emma Graham-Harrison) : “Nu-i doresc nimănui așa ceva. Sînt încă nervos atunci când vorbesc despre asta. Am curmat două vieţi. Este mare lucru. În război este OK, dar când omori oameni neînarmaţi … Bunicul meu era preot, un liberal. Mi-a spus : «Nu-ţi face griji, iau toate păcatele tale asupra mea». I-am împuşcat foarte repede. Simt că i-am ajutat să moară cu demnitate. Toată lumea voia să fie în locul nostru atunci. Acum nu mai vrea nimeni”, adaugă Boeru.
Titus Filipas

Etichete: , , , , , , ,


