“sasul care gândeşte adânc”

“Deci” domnul Claudiu Pândaru de la Gândul Live l-a prins într-o capcană conceptuală pe “sasul care gândeşte adânc” http://nastase.wordpress.com/2014/11/18/cele-doua-romanii-lansarea-celui-de-al-doilea-tiraj-la-gaudeamus-2/ . Cât despre elucubraţia că “patronii postului respectiv încasau stipendii de la guvernul Ponta” aceasta este imediat demontată prin atacul vulgar de la Gândul Live asupra unui clip publicitar realizat de menestrelul Tudor Gheorghe în favoarea candidatului prezidenţial Victor Ponta. Mai zice @Doru Coarnă despre “KJ […] doar nu îţi inchipui că e prost …” Ei, da. Nu doar că îmi închipui, dar şi pot demonstra. Cum perora un bun fizician şi pedagog britanic, iniţierea practică pentru învăţarea fizicii clasice se face deja bine pe la vârsta de patru ani. Or, într-un alt interviu, Klaus Iohannis afirma că el n-are vreo amintire din copilărie ! Îmi amintesc eu, umilul refugiat din Basarabia, că în capitala culturală olteană din Câmpia Băileştilor găseam în joacă un arsenal fascinant de componente mecanice simple – care ţineau în esenţă de orologerie- şi care fuseseră adunate – şi probabil folosite inventiv-inovativ în felurite chipuri de construcţii maşiniste de către un inventator băileştean pe numele său “Domnul Leştaru”. Care la vremea mea nu mai exista, doborât de vârstă şi de boală. Şi nu era unicul inventator oltean din Băileşti ! Îmi aduc aminte, tot de pe vremea aceea, de zborul unui avion cu motor şi structură din lemn de balsa ce avansa viu şi la mică înălţime deasupra străzii Locotenent Becherescu (doar strada aceasta despărţea gospodăria cumpărată de bunicul meu Grigore Filipaş de Piaţa Centrală din oraşul Băileşti). Sclipiri proaspete ale metalului polizat din zona motorului erau indiciile unei construcţii recente. Apoi, să amintesc că în bucătăria de vară a familiei Leştaru exista un ţest roman pentru pâine. Ni s-a făcut – eram mai mulţi copii îngăduiţi să privim acolo- o demonstraţie practică însoţită de explicaţii. Probabil că bătrânul inventator băileştean Leştaru care îşi instruise familia avea şi solide noţiuni de termodinamică, pentru că atunci am înţeles eu principiile domului radiativ. Nimic, nimic, nimic despre drumul iniţiatic clasic în fizică pe care l-aş fi dorit eu prezentat cumva şi în Amintirile din copilărie ale sasului Klaus Iohannis de la Sibiu.
Titus Filipas

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , ,


