Luminiţa Arhire octombrie 27, 2014

+Sunt liniștită …aproape TOȚI intelectualii patriei, adică cinci la număr din totalul de sașe, după cum bine știți –recte Liiceanu, Cristi Preda, Tismăneanu, Adrian Papahagi, Cărtărescu (da, ați observat corect, lipsește Andrei Pleșu), votează cu Macovei; să nu cumva să credeți că a fost o opțiune simplă, nu, în spatele ei stau nopți nedormite, editoriale bogate în Revista 22, incantații, aspirine sfârâmate-n dinți, precum și o binecuvântată teamă juvenilă ca pentru cea dintâi întâlnire amoroasă cu ” ținut de mână ”.
Să-l luăm, de exemplu, pe aspirantul la Premiul Nobel pentru literatură. La el procesul de triere a fost mai îndelungat dar, în final, Facebook-ul i-a popularizat cu bucurie opțiunea :
„Dragii mei, în ultimele zile m-am sucit şi m-am răsucit, m-am gândit şi m-am râzgândit. Afurisita mea de minte greoaie (că doar tata, bănăţean molcom, n-a stat de pomană) nu mă lasă să iau uşor decizii. Dar iată-mă în fine hotărât, şi de- acum aşa rămân. Dacă voi credeţi că ajută, răspândiţi: O VOTEZ PE MONICA MACOVEI. Sper să se-ntâmple un miracol şi să iasă! ” .
Să-l necăjesc ? Să-i spun că nu se va produce miracolul și că, la vârsta lui, deși poartă plete de adolescent rebel, e totuși atipic să mai creadă în ”Zâna măseluță ”, sau mă rog, fiind vorba de candidatura Monicăi Macovei , în ”Zâna măselariță ” ?
Lui Liiceanu i-a placut metafora utilizată de, citez: “un distins intelectual umanist” (n-are rost să căutați textul, e Andrei Pleșu) … ”care …a simțit nevoia să o asocieze pe Monica Macovei (fără să o numească) cu „feminitatea de tip sabie, halucinată de radicalități nemiloase”. Poate nu veți crede, dar unuia ca Liiceanu, bosumflat tot timpul și suficient de lipsit de sclipirea vieții ca să împrăștie permanent în atmosferă un descurajator miros de tămâie 1% în aerul respirat, “feminitatea de tip sabie și radicalitatea nemiloasă ” i s-au părut O.K.
Rotunjorul Adrian Papahagi se pare că a găsit, în fine, omul care să răspundă îndemnului său de mare finețe intelectuală: “Nu fiți căcăcioşi ! ”și scrie :
”Moralmente, este mai justificabil să susții persoana cea mai adecvată și corectă. Monicăi Macovei nu ai ce să-i reproșezi…Votul pentru Macovei este votul celor sătui de bălăcăreală și tranzacționism, care își doresc o politică principială și curată”.
Tismăneanu că a ales să aleagă Macovei deoarece: ”Imaginația democratică din România zilelor noastre are un nume. Acesta este Monica Macovei”. M-a lăsat fără cuvinte și fără răsuflare !
Cristi Preda, când scrie ceva, e sec ca o păstaie din care a fugit fasolea, deci nu-l citez, textul domniei-sale fiind total neinteresant și lipsit de patetismul revoluționar al celorlalți.
N-am vrut să vă plictisesc cu cele de mai sus –am extras fragmentele de texte din editoriale care umplu paginile revistelor pentru intelectuali sadea.
Am vrut doar să vă atrag atenția asupra ipocriziei formidabile a aspiranților la puritate, principialitate și moralitate în politică – lolouri pe care le consideră numai bune de împachetat prostovanii; pentru că vine un tur doi al alegerilor, singurul care de fapt contează, și toate mironosițele astea masculine știu cu maximum de claritate, încă de pe acum, că opțiunea lor este, de fapt, tăcutul Iohannis.
ERATĂ: Cred c-am numărat greșit intelectualii ; l-am uitat pe Patapievici -poate și datorită faptului că n-am aflat cu cine votează până să-l voteze pe Iohannis.+
SURSA http://nastase.wordpress.com/2014/10/25/conferinta-internationala-la-iasi/
Pentru conformitate,
Titus Filipas

Etichete: , , , ,


