Evoluţia germenilor de întreprindere

Cum putem “ghici inteligent” evoluţia germenilor de întreprindere ? Vezi pentru început ca bibliografie ajutătoare un articol din NYT http://bits.blogs.nytimes.com/2013/08/29/reporters-notebook-divining-a-start-ups-potential/?hpw&_r=0 Mai departe, eu vorbesc liber. Probabil că doar 10 % dintre germenii de întreprindere reuşesc să îşi impună pe piaţă “propunerea lor de valoare” (“value proposition”). Atunci ? “Cea mai sigură cale de a învinge un obstacol este să îl ocoleşti”, spunea un înţelept pe vremuri. În privinţa germenilor de întreprindere, cei care doresc să reuşească intră mai întâi în zona antreprenoriatului pentru economia socială şi solidară. Aici, în locul obligaţiei de a-ţi înscrie întreprinderea pe o curbă a cererii pe piaţă, “propunerea de valoare” (în sensul definit de către Ideologul Etienne Bonnot de Condillac, adică “valoarea economică” înseamnă “crearea de utilitate”) poate fi sprijinită de stat (fie cel naţional, fie, în sens postmodern, de către UE) prin “abonamente şi garanţii”. Văd că printr-o mişcare foarte rapidă, domnul Dan Voiculescu s-a şi înscris la aceste “abonamente şi garanţii” ale Uniunii Europene, deşi ceea ce propune domnia sa de facto nu-i “propunere de valoare” autentică, pentru că nu creează utilitate.
Titus Filipas

Etichete: , , , , , ,