Tehnologia informaţională în şcoală (sau pilonul IT din Transhumanism) influenţează rezultatul şcolar şi performanţa cognitivă ? Două studii recente arată rezultate diferite. Motivul ? Criteriile sunt diferite. Astfel, studiul efectuat de Robert W. Fairlie şi Jonathan Robinson de la Universitatea din California în Santa Cruz foloseşte criteriul economic. Articolul celor doi autori, cu titlul “Experimental Evidence on the Effects of Home Computers on Academic Achievement among Schoolchildren”, este rezumat astfel : +Computers are an important part of modern education, yet large segments of the population – especially low-income and minority children – lack access to a computer at home. Does this impede educational achievement? We test this hypothesis by conducting the largest-ever field experiment involving the random provision of free computers for home use to students. 1,123 schoolchildren grades 6-10 in 15 California schools participated in the experiment. Although the program significantly increased computer ownership and use, we find no effects on any educational outcomes, including grades, standardized test scores, credits earned, attendance and disciplinary actions. Our estimates are precise enough to rule out even modestly-sized positive or negative impacts. The estimated null effect is consistent with survey evidence showing no change in homework time or other „intermediate” inputs in education for treatment students.+ Adică pilonul IT nu contează. Totuşi, dacă se abandonează abordarea pur economică şi se foloseşte criteriul ideologic, în sensul Ideologic primar de la Sfântu Sava lămuresc eu aici, se constată că rezultatul devine îmbucurător. http://www.nytimes.com/2013/06/14/education/study-gauges-value-of-technology-in-schools.html?hpw&_r=0 Atenţie, spuneam şi insist iar https://blogideologic.wordpress.com/2007/12/08/ideologia-scolilor-centrale/ , Ideologia primară folosea deja pe atunci principiile psihologiei cognitive de azi. Cred că noi, românii, ca naţiune, deţinem un foarte important avantaj competitiv pe care acum îl neglijăm. În perioada comunistă, tocmai pentru că partidul unic a pus accentul pe tradiţia şcolii româneşti, am putut să ne construim industriile.
Titus Filipas
Etichete: Dezvoltare durabilă, Fernand Braudel, Ideologia Şcolilor Centrale, Ioan Eliade Rădulescu, Petrache Poenaru, România, Titus Filipas