Eroare după eroare

Informaţie de pe Yahoo! News, pusă în cuvinte de Andreea Dogar: +Ambasada SUA la Bucureşti este foarte dezamăgită de protestul anti-homosexuali care a avut loc în seara zilei de 20 februarie la Muzeul Ţăranului Român, se arată într-un comunicat de presă al instituției. Protestul a împiedicat proiecţia unui film furnizat de Ambasadă pentru sărbătorirea lunii istoriei comunităţii lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor şi transsexualilor (LGBT). ONG-ul Accept şi Muzeul Ţăranului Român au avut un acord pentru proiecţia acestui film câştigător a numeroase premii internaţionale în cadrul cinematografului muzeului. „Suntem îngrijoraţi mai ales de faptul că protestul părea să fi fost organizat sau cel puţin tolerat de către un angajat al muzeului, directorul adjunct Mihai Gheorghiu, întrucât acesta i-a însoţit pe protestatari şi nu le-a descurajat acţiunile”, se arată în comunicat. Potrivit Ambasadei SUA, protestatarii au creat o atmosferă foarte intimidantă pentru persoanele care veniseră să vadă filmul, iar discursul lor intolerant a creat o atmosferă care ar fi putut duce la confruntări violente: „Deşi prezenţa forţelor de ordine ne-a liniştit, din nefericire, aceştia nu au reuşit să aibă un rol mai activ, ceea ce ar fi făcut posibilă continuarea vizionării filmului conform programului”. „Intoleranţa şi ura sunt inacceptabile şi nu ar trebui trecute cu vederea, mai ales într-o instituţie publică, deschisă tuturor cetăţenilor. Aşa cum a spus preşedintele Obama, „înţelegem că drepturile lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor şi transsexualilor sunt echivalente cu drepturile omului””, continuă comunicatul. Proiecţia filmului „Copiii sunt bine-mersi”, programată la Muzeul Ţăranului Român în cadrul Lunii LGBT, a fost oprită de 50 de persoane care au început să huiduie şi să intoneze cântece bisericeşti. Virgil Niţulescu, directorul general al Muzeului Ţăranului Român, şi-a exprimat regretul cu privire la incidentul petrecut miercuri la Studioul Horia Bernea şi a condamnat lipsa de reacţie a autorităţilor chemate să aplaneze conflictul. Manifestarea anti-homosexuali a fost condamnată și de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.+ Prima eroare a fost făcută de către calpuzanul Andrei Pleşu în anul 1990, atunci când el conducea Ministerul Culturii din România. Dicţionarul DEX, vezi http://dexonline.ro/search.php?cuv=calpuzan , ne propune : +CALPUZÁN, -Ă, calpuzani, s.m. şi f. (Înv.) Falsificator de bani. ♦ Fig. Om rău, ticălos. […] CALPUZÁN s. v. escroc, hoţ, impostor, înşelător, pungaş, şarlatan, şnapan. + Un sicofant pedelist scria : “Nu mă pot opri să nu mă gândesc că regina Victoria nu a avut şansa de a lua masa cu dl Andrei Pleşu. Este şi Gladstone, şi Disraeli în acelaşi timp. […] Chiar la o rapidă evocare, biografia domnului Pleşu cuprinde o dimensiune fondatoare. De ministeriatul său la Cultură se leagă extraordinarul Muzeu al Ţăranului Român.” Or, aceasta este minciună prin omisiune cuplată cu minciuna prin comisiune! Wikipedia dă informaţia : “Muzeul Ţăranului Român este unul dintre cele mai diversificate muzee din familia europeană a Muzeelor de Arte şi Tradiţii Populare. […] Muzeul Ţăranului Român este continuatorul Muzeului de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială înfiinţat la 1 octombrie 1906. […] De la fondarea sa de către Horia Bernea pe 5 februarie 1990, funcţionează într-o clădire în stil neo-românesc, declarată monument istoric.” Autorul anonim al articolului omite să spună cine a fondat, la anul 1906, Muzeul de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială. Este şi aceasta minciună prin omisiune. Autorul anonim al articolului mai scrie în mod expres: „fondarea sa de către Horia Bernea pe 5 februarie 1990”. Este o clară minciună prin comisiune. Adevărul este că Muzeul de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială a fost fondat la 1906 de Alexandru Tzigara-Samurcaş (1872 – 1952), şi acesta este numele obliterat de ministrul Culturii Andrei Pleşu pentru „a fonda”, împreună cu săracul Horia Bernea, impostura chemată Muzeul Ţăranului Român. Ideologia pe baza căreia a fost construit noul “Muzeu al Ţăranului Român” exclude complet arhetipurile matematice din conştiinţa colectivă a ţăranului român. Totuşi, chiar în perioada comunistă existau ziarişti care scriau fie despre meseriile uitate practicate de ţăranul român, fie despre patentele de invenţii înregistrate la oficiul naţional OSIM de ţărani români. Constatam, fără să dau pe atunci mare importanţă faptului, că majoritatea acelor vechi tehnici sau invenţii noi aveau ca idee centrală formula lui Eratostene. Aceasta a fost folosită de poetul şi geometrul Eratostene pentru a măsura în antichitatea grecească raza Pământului, şi tot ea este întrebuinţată acum ca principiu fondator în funcţionarea oricărui mouse de computer personal. Cred că firma „Muzeul Ţăranului Român” trebuie să dispară, find necesar să reapară Muzeul de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială, denumirea foarte corect gândită de Alexandru Tzigara-Samurcaş, cel care dezvolta ideile lui Vasile Conta şi anticipa Teoria Culturală de azi. Cea de a doua eroare a fost comisă de către funcţionarul cultural de la Ambasada americană, care nu ştia că pentru a se respecta tradiţia noastră, în sala din clădirea în stil neo-românesc nu trebuie să fie proiectate decât filme cu informaţii relevante pentru temele : 1/ “etnografie”, 2/ “artă naţională”, 3/ “artă decorativă”, 4/ “artă /estetică industrială” . Iată cum politica dusă încă dinainte de 1989 de către cei doi “gemeni culturnici” Gabriel Liiceanu şi Andrei Pleşu, propagandişti ai Răului absolut în România, a reuşit să tensioneze acum relaţiile culturale româno-americane.
Titus Filipas

Etichete: , , , , , , , , , ,


%d blogeri au apreciat asta: