Moartea unui comis voiajor

Vremea economică sumbră a provocat în America o redeşteptare a interesului pentru dramaturgia economică a lui Arthur Miller, în particular faţă de piesa Moartea unui comis voiajor http://www.nytimes.com/2012/02/26/theater/death-of-a-salesman-arrives-on-broadway-right-on-time.html?_r=1&src=dayp Citez din cronica teatrală : „Datorită creşterii explozive a reţelelor de socializare şi a platformelor de microblogging, faptul de a fi acum “well liked” (vezi „He’s liked, but he’s not well liked” din primul act, vezi „The man who makes an appearance in the business world, the man who creates personal interest, is the man who gets ahead. Be liked and you will never want.” tot din Actul 1, vezi „I’m very well liked in Hartford. You know, the trouble is, Linda, people don’t seem to take to me.”, de asemenea Actul 1) a devenit o profesie în sine. Adulţii şi adolescenţii efectuează numărătoarea asiduă a prietenilor de pe Facebook şi a celor care îi urmează pe Twitter. Certamente ei capătă un sentiment interior privind valoarea lor intrinsecă pe piaţă în funcţie de felul cum evoluează această numărătoare. Astfel, oamenii reali se transformă ei înşişi de bună voie şi nesiliţi de nimeni doar în nişte produse, atât pentru profit cât şi pentru plăcere, tentaţia inevitabilă este să pună semnul egalităţii între popularitatea brandului personal şi valoarea lor intrinsecă fundamentală ca oameni.”
Titus Filipas

Etichete:


%d blogeri au apreciat asta: