Publicitate pentru ţară

Am mai spus aici faptul că trebuie să privim învăţământul nostru, –preuniversitar şi universitar, dar în primul rând cel preuniversitar–, ca pe o mare întreprindere economică, fiind acesta organizaţie creatoare de capital intangibil pentru ţară. „Curricula” şcolară cum îi spunea fostul ministru al educaţiei Andrei Marga, adică setul de programe şcolare cum spun eu pe mai departe în „stilul vechi”, trebuie să constituie şi publicitate pentru ţară! În setul de programe şcolare trebuie să fie trecute în mod expres resursele de capital intangibil pe care le creează şcoala. Reforma domnului Mircea Maliţa pentru învăţământul românesc a avut în mod expres asemenea ţintă. Şi a reuşit, –apreciez eu–, prin crearea liceelor industriale şi altor tipuri de licee de specialitate. Unele dintre aceste licee de specialitate, să amintesc aici doar liceele comerciale, existau înainte de reforma comunistă a învăţământului din anul 1948. Acum nu înţeleg de ce doamna Ecaterina Andronescu, într-un dialog radio cu profesorul universitar Daniel Barbu, ajungeau să laude reforma comunistă a învăţământului din anul 1948. Percepţia acestor intelectuali privind reforma comunistă a învăţământului din anul 1948 diferă în modul cel mai radical de percepţia mea. Pentru că a fost aceea o reformă rea, malefică, anti-culturală, anti-europeană şi totodată o reformă anti- românească. Încă din cel de al doilea deceniu al secolului XIX la noi, reforma învăţământului s-a făcut în mod necesar către o convergenţă între programul românesc şi programul european. Şi a fost o reuşită, pe care însă reforma comunistă a învăţământului din anul 1948 a distrus-o. Revin la chestiunea din titlu : De ce spunem că setul de programe şcolare trebuie să facă publicitate pentru ţară ? Pentru că setul de programe şcolare trebuie să arate în mod expres tipurile de know how şi savoir faire (mostre de capital intangibil) pe care le construieşte ţara. Investitorii din exterior privesc chiar în modul cel mai atent către aceste anunţuri de capital intangibil construit de învăţământul dintr-o anumită ţară! Dacă acest capital intangibil constituie pentru ei şi întreprinderea lor utilitate, atunci ei vor investi în ţară. Iar aceste investiţii constituie chiar principiul acceleratorului economic în modelul keynesian de macroeconomie. Vezi şi http://nastase.wordpress.com/2011/02/24/%e2%80%9epacat-de-floare-ca-i-in-spini%e2%80%9d/#comment-123368

Titus Filipas

Etichete: , , , , , , , ,


%d blogeri au apreciat asta: