Ipoteza nulă

„Cât costă şcolile private?”, http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/cat-costa-scolile-private-197970.html +Inspectorul scolar Corina Pascale, responsabila de scolile private din Bucuresti, ne-a explicat recent ca „în unele locuri a gasit lucruri bune, în altele mai putin bune”, chiar daca „profesorii sunt mai implicati, pentru ca au alte salarii”. Totusi, scolile private trag tare sa aiba rezultate cât mai bune la calitatea educatiei, arata inspectoarea: „Pentru publicitate si pentru a-si putea continua afacerea, trebuie sa aiba rezultate”.+ Deja acest tip de limbaj este deficitar. Nu se spune nimic în articol despre tipul de pedagogie care se aplică, şi care este legătura „noii pedagogii” din şcolile private cu pedagogia tradiţională din şcoala românească fondată de Gheorghe Lazăr, Ioan Eliade Rădulescu şi Petrache Poenaru. Pedagogia tradiţională din şcoala românească a fost clădită într-un acquis european, cel al pedagogiei senzualiste, un acquis valabil şi acum. Nu se poate construi nimic dacă plecăm de la ipoteza nulă, a lipsei totale de cauzalitate şi continuitate întru calitate în şcoala  românească.

Titus Filipas

Etichete: , , , , , ,


%d blogeri au apreciat asta: