Citesc la adresa URL http://www.lefigaro.fr/international/2008/12/31/01003-20081231ARTFIG00361-internet-l-autre-zone-de-guerre-d-israel-.php , un articol aproape mesmerizant despre modul cum foloseşte Israelul platformele Web 2.0 şi noile reţele de socializare pe Internet pentru propaganda sa de război. Responsabilul PR al armatei israeliene, maiorul Avital Leibovici, declara franc: « Blogosfera şi noile media pe Internet sunt zonă de război».
Alături de filmuleţe plasate pe YouTube ce arată “lovituri chirurgicale” (un eufemism?) contra palestinienilor, Israelul compune rezumate din 140 de caractere privind operaţiunile militare anti-Gaza. Propagandă pe care o trimite apoi pe reţeaua de micro-blogging Twitter. Iată câteva mostre : « Hamas has dclred JIHAD on Isr. ths mns they wll go 2 any xtrme 2 injre IL ctzns. their suiciders r ordrd 2 go actv » (Organizaţia Hamas a declarat DJIHAD contra statului Israel. Aceasta înseamnă că ei vor utiliza orice mijloc pentru a răni cetăţeni israelieni. Atentatorii kamikaze au primit ordin să treacă la acţiune). Justificarea Israelului ? «Saw debate on Twitter and saw diff ppl w/unreliable info, Felt a good way to put official voice out there» (Având în vedere dezbaterea pe Twitter, şi observând că multe persoane oferă informaţii lipsite de fiabilitate, pare cale bună de a vehicula mesajul oficial).
Titus Filipas
Etichete: 140 de caractere, Blogosferă, Internet, Israel, micro-blogging, platformele Web 2.0, Propaganda, reţele de socializare, Titus Filipas, Twitter