Colea Răutu era pseudonimul omului real care a fost Nikolai Rutkowskii din Bălţi, Basarabia. De unde era şi răzeşul- savant Eugen Coşeriu, care emitea o serie de idei extrem de importante pentru Gramatica generativă înaintea lui Noam Chomsky! Putem bănui că acest ‘Elvis of the Academia’, cum îl numeşte Bono de la U2, de fapt a împrumutat idei fundamentale de la Eugen Coşeriu din Bălţi. Tot de acolo provenea şi mama acelei femme fatale care la un moment dat s-a numit Cecilia Sarkozy. Cecilia a împrumutat stilul ei de la mama, educată în oraşul basarabean Bălţi. Dar basarabenii-răzeşi aveau imaginea cea mai proastă despre Nikolai Rutkowskii, care ‘nu avea soviste’, deşi poate că avea toate talentele. Mai mult decât orice în Basarabia conta ‘sovistea’. Am auzit lucruri foarte, foarte proaste despre Nikolai Rutkowskii în familia basarabeanului care a servit ca model pentru crearea personajului ‘Mielul turbat’ din piesa cu acelaşi titlu de Aurel Baranga. Personajul real ‘Mielul turbat’ a plecat la cinci ani la şcoală, a făcut apoi simultan Dreptul şi Academia Comercială în Bucureşti, a luat simultan două burse, câte una la fiecare facultate, până când a fost reclamat de liderul sindicatului studenţesc. Dramaturgul Aurel Baranga a fost foarte impresionat de episodul în care studentul-răzeş venit de la Nistru merge nervos la Manea Mănescu (cum îl chema pe liderul sindicatului studenţesc, bun prieten cu liderul muncitoresc Nicolae Ceauşescu) şi îi trage două perechi de palme! Erau cumpliţi în mânie răzeşii aceia de la Nistru. Nikolai Rutkowskii n-a fost răzeş. Era o corcitură de tătar, la fel ca politrucul Gogu Rădulescu.
Titus Filipas
Etichete: Academia Comercială, Aurel Baranga, Basarabia, Bono, Bucureşti, Bălţi, Cecilia Sarkozy, Colea Răutu, Dreptul, Elvis of the Academia, Eugen Coşeriu, Femme fatale, Gogu Rădulescu, gramatica generativă, Manea Mănescu, Mielul turbat, Nicolae Ceauşescu, Nikolai Rutkowskii, Nistru, Noam Chomsky, răzeşul- savant, Sovistea, Titus Filipas, U2